Monday 8 June 2015

Sekapur Sirih ...Ihtifal Tadika Khalifah Bestari 2012




السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Alhamdulillah, syukur kepada Allah SWT yang Amat Pemurah dan Penyayang, memberikan keupayaan, kesempatan dan peluang kepada pengurusan Tadika Khalifah Bestari (TKB) untuk meneruskan kesinambungan mengadakan Majlis Graduasi yang ke 24 untuk meraikan graduan kecil TKB di Bangi Golf Resort pada tahun ini. Semoga majlis ini mendapat keberkatan dan berjalan dengan lancar, InsyaAllah. Anak-anak tidak dilahirkan terus berjaya, bahagia, pandai, menang serta mengalami semua perkara yang baik-baik. Anak-anak juga tidak dilahirkan terus gagal, menderita, kecewa, jahil, kalah dan mengalami perkara-perkara yang malang.
 
 Namun anak-anak mempunyai potensi untuk kedua-duanya, Peranan ibu bapa di rumah amat penting dalam menjayakan pendidikan anak-anak, dengan menyediakan persekitaran sosio-emosi yang sejahtera, pemakanan yang seimbang dan pengukuhan kepada nilai-nilai, kerohanian, ilmu dan kemahiran yang mereka sedia ada. 
 
Dengan pendekatan pengisian pendidikan Islam secara menyeluruh di TKB ini, diharap dapat membantu ibu bapa merangsang, mengembang dan membuggar potensi kecemerlangan seimbang anak-anak yang positif ini secara bersepadu pada masa hadapan, in syaa Allah.
 
Pengalaman belajar, bersosialisasi, berinteraksi dan berkomunikasi di TKB dan usaha semua guru membantu mencungkil, menggarap dan menyuburkan potensi jasmani, emosi rohani dan aqli mereka, diharap dapat menyediakan anak didik ini sebagai hamba dan Khalifah Allah yang soleh wa musleh di muka bumi ini.
 
Tahniah! anak-anak didik TKB, yang dapat menamatkan pembelajaran mereka di tadika ini. Terima kasih kepada semua guru-guru dan staf yang membimbing, memotivasi, menitipkan ilmu pengetahuan dan kemahiran kepada mereka.
 
Terima kasih juga diucapkan kepada semua ibu bapa dan mereka yang perihatin yang menyumbang, mendorong dan bekerjasama dengan para guru dan staf yang berusaha dan bertungkus lumus menyediakan anak-anak untuk menjayakan majlis pada hari ini.
 
 Semoga Allah SWT memberkati dan memberi ganjaran atas semua usaha dan sumbangan yang diberikan, InsyaAllah. Pengalaman bergraduasi , di samping titipan pengiktirafan yang diberikan kepada mereka pada hari ini, semoga dapat meningkatkan motivasi mereka untuk terus cemerlang dan berketrampilan pada masa-masa akan datang.
 
Segala kebaikan itu, adalah dari Allah dan segala kekurangan dan kelemahan itu dari kami, kemaafan kami dambakan. Akhirnya, pada hari ini, kami menyerahkan kembali anak-anak didik TKB kepada ibu bapa masing-masing untuk meneruskan kesinambungan mencari ilmu sepanjang hayat.
`BERSAMA MENGGILAP POTENSI ANAK-ANAK KHALIFAH BESTARI`
وبالله توفيق والهدايه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Pengerusi Lembaga Pengelola TKB 2012.

No comments:

Post a Comment